Thursday, September 15, 2011

Pesta Tanglung 2011


10 September 2011 – Pesta Tanglung 2011 telah berjaya diadakan pada hari ini dengan kerjasama Persatuan Bahasa Cina, Persatuan Pendidikan Moral dan Program Kecemerlangan Pelajar Cina SMK Benut.
Pesta Tanglung ini diadakan dengan objektif mempereratkan lagi hubungan mesra antara pelajar Melayu dan pelajar Cina melalui aktiviti-aktiviti yang diadakan. Selain itu, memupuk semangat perpaduan dalam memberi peluang kepada pelajar Melayu untuk memahami kebudayaan dan perayaan kaum Cina dengan lebih mendalam lagi.

Pesta ini telah dirasmikan oleh Encik Mastura Aladdin Bin Masro (Pengetua, SMK Benut) bertempat di dataran perhimpunan rasmi SMK Benut bermula jam 9.00 malam dan berakhir jam 11.00 malam. Turut hadir dalam majlis ini Pengerusi MCA, Benut. Turut hadir pada majlis ini guru-guru SMK Benut dan ibu bapa pelajar.

Pelbagai aktiviti dan program telah diadakan dengan pelbagai persembahan menarik berlatarkan budaya masyarakat Cina lama dan turut berkembang dengan muzik terkini. Antara persembahan yang menarik telah ditunjukkan seperti tarian oleh kelab tarian wanita MCA, tarian kelab tarian Benut, persembahan yoyo cina oleh pelajar SRJK ( C ) Yu Ming, persembahan Taekwando, persembahan tarian singa oleh Persatuan Nan Wei, tarian zapin dan pertandingan kaligrafi Cina, kuiz dan sukaneka. Kemuncak acara perlepasan belon ke udara dengan kata-kata harapan dan doa.

Warga SMK Benut mengucapkan selamat menyambut pesta tanglung kepada pelajar Cina SMK Benut. Terima kasih atas penganjuran yang cemerlang.




















No comments: