Sunday, August 16, 2015

 BENGKEL PENGUKUHAN
 MATAPELAJARAN : (900/3) PENGAJIAN AM  STPM
DAERAH PONTIAN
2015

15 Ogos 2015 (Sabtu) :  Sebuah bengkel anjuran Jawatankuasa Daerah Pontian (JKD) dalam matapelajaran Pengajian Am peringkat STPM telah diadakan di SMK Benut. Bengkel telah berlangsung dari jam 8:30 pagi - 1:00 tengahari. Seramai lebih 300 orang pelajar telah menyertai bengkel tersebut yang terdiri daripada pelajar-pelajar tingkatan enam daerah Pontian antaranya adalah SMK Benut, SMK Seri Kukup, SMK Seri Bandar Pontian dan SMK Yunos Sulaiman. 

Penceramah jemputan bagi menjayakan bengkel tersebut adalah Tn. Hj. Md Lasa bin Yahya iaitu Panel Penggubal Sukatan Sistem Pentaksiran Baharu STPM. Beliau adalah seorang yang sangat berpengalaman di dalam matapelajaran pengajian am ini. Antara Slot-slot yang dibincangkan oleh beliau sepanjang bengkel tersebut adalah teknik menjawab soalan Bahagian B dan Bahagian C Pengajian Am (900/3). 

Banyak yang dapat dipelajari oleh pelajar dan para guru sepanjang bengkel tersebut. Semoga apa yang diperolehi pada hari ini dapat memberikan manfat yang berguna kepada para pelajar dan dapat diaplikasikan di masa peperiksaan akan datang. Tahniah di ucapkan kepada semua pelajar dan mereka yang terlibat di dalam menjayakan bengkel ini.








 







No comments: