Sunday, July 8, 2018

SAMBUTAN HARI LAHIR PELAJAR DAN GURU PERINGKAT SEKOLAH SMK BENUT TAHUN 2018



TARIKH: 01 JULAI 2018
HARI: AHAD
TEMPAT:DEWAN BAIDURI, SMK BENUT





Pada 1 Julai 2018, Unit Bimbingan dan Kaunseling telah mengadakan Majlis Sambutan Ulang Tahun kelahiran murid-murid dan guru-guru yang lahir pada bulan Jun. Murid yang terlibat ialah murid-murid yang lahir pada bulan Jun dari tingkatan 1 hingga Pra Universiti bersama dengan guru-guru SMK Benut yang lahir pada bln Jun. Tujuan sambutan ini diadakan adalah untuk meraikan murid-murid dan guru-guru yang lahir pada bulan tersebut.

Majlis ini dimulakan dengan upacara memotong kek dengan diiringi nyanyian lagu Selamat Hari Jadi secara beramai-ramai. Murid-murid  ini diraikan bersama-sama dan diakhiri dengan sesi bergambar.

Majlis sambutan Ulang tahun Kelahiran ini akan diteruskan pada masa akan datang. Pihak Bimbingan dn Kaunseling merakamkan jutaan terima kasih yang tidak terhingga kepada barisan pentadbir dan guru Program Guru Penyayang atas kerjasama dan komitmen yang diberikan. Semoga sambutan ini akan dapat terus dikekalkan pada masa akan datang.


Program sebegini dapat mengeratkan hubungan sesame pelajar dan guru serta pihak pengurusan sekolah. Antara objektifnya adalah:


  •          Menghargai serta menjaga kebajikan setiap warga SMK Benut
  •          Memenuhi agenda Program Amalan Guru Penyayang.
  •          Mengeratkan hubungan pelajar dengan para guru.
  •          Supaya murid merasakan diri mereka lebih dihargai.
  •         Agar murid merasakan mereka sebahagian daripada aset sekolah sekaligus mereka  akan lebih menyayangi sekolah

      


SELAMAT MENYAMBUT HARI LAHIR 
SEMOGA PANJANG UMUR DAN MEMPEROLEHI KEJAYAAN DALAM HIDUP




No comments: