Tuesday, February 14, 2012

Tahniah Pelajar Cemerlang 2011


13 Februari 2012 – Majlis Penyampaian Sijil Kecemerlangan Murid Tingkatan 1, 2, 4 dan Pelajar Prauniversiti Junior serta MUET 2011 yang seramai 15 orang murid dan pelajar telah berjaya diadakan pada hari ini semasa perhimpunan mingguan di Dataran Baiduri, SMK Benut.Majlis ini adalah anjuran Majlis Kurikulum SMK Benut.

Antara objektif program ini adalah untuk memberikan penghargaan kepada murid dan pelajar yang telah menunjukkan kecemerlangan dalam bidang akademik. Selain itu, menyuntik semangat kepada murid dan pelajar yang lain supaya belajar bersungguh-sungguh, Akhir sekali, untuk memartabatkan pencapaian murid dan pelajar sama ada dalam Peperiksaan Dalaman mahupun Peperiksaan Awam. 


Penyampaian Sijil Kecemerlangan Murid ini merupakan satu penghargaan kepada mereka yang mencapai kejayaan cemerlang dalam Peperiksaan Akhir Tahun 2011 di tingkatan 1, 2, 4 dan Prauniversiti Junior. Seterusnya, turut diberikan penghargaan kepada mereka yang cemerlang dalam peperiksaan MUET 2011.

Penyampaian Sijil Kecemerlangan Murid ini telah disempurnakan oleh Encik Mastura Aladdin Bin Masro (Pengetua, SMK Benut).

Syabas dan tahniah kepada penerima anugerah manakala murid dan pelajar lain menjadikannya sebagai motivasi dan galakan untuk turut cemerlang dalam peperiksaan yang akan dihadapi nanti.


No comments: