Wednesday, August 15, 2012

Penyerahan Agihan Zakat sumbangan Bank Rakyat



14 OGOS 2012 – Majlis Penyerahan Agihan Zakat sumbangan Bank Rakyat telah berjaya disempurnakan oleh Encik Mastura Aladdin Bin Masro (Pengetua, SMK Benut) kepada seramai 79 orang keluarga yang terpilih dengan agihan zakat sebanyak RM100.00 setiap keluarga. Mereka yang terpilih telah dijemput hadir untuk menerima sumbangan ini pada hari ini bertempat di Kantin, SMK Benut bermula jam 8.30 pagi.

Keluarga yang terpilih daripada kalangan keluarga yang anaknya belajar di SMK Benut dengan pendapatan keluarga yang rendah dan anak mereka yang mencapai tahap akademik yang cemerlang dalam peperiksaan. Program Sekolah Penyayang yang dilaksanakan di SMK Benut ini telah menjadi pilihan Bank Rakyat (pihak swasta) untuk memberikan agihan zakat ini kepada anak-anak pelajar SMK Benut. Bank Rakyat telah menyumbangkan agihan zakat sebanyak RM7,900.00

Pihak sekolah merakamkan ribuan terima kasih kepada Bank Rakyat yang amat prihatin dalam aktiviti sosial dan kemasyarakatan dan seterusnya memilih SMK Benut untuk sumbangan tersebut.


















No comments: