Sunday, January 17, 2016

Pelancaran Sekolah Penyayang SMKB 2016

17 Januari 2016: Pelancaran Sekolah Penyayang telah disempurnakan sewaktu perhimpunan rasmi oleh Tuan Pengetua, En. Mastura Aladin Bin Masro.

Program Sekolah Penyayang bertujuan untuk menyuburkan rasa cinta dan kasih sayang, menguatkan semangat perpaduan, silaturahim dan sekaligus menjana suasana pembelajaran dan pengajaran yang kondusif di sekolah. Secara ringkasnya, program sekolah penyayang bertujuan untuk meningkatkan sifat kepedulian (concerned) guru terhadap muridnya dengan cara mengamalkan nilai kasih sayang, kemesraan, ambil berat, sentiasa ceria, prihatin dan sabar. 

Antara aktiviti program sekolah penyayang termasuklah mengalu-alukan kedatangan murid di pintu pagar sekolah, menghargai murid dengan memberikan penghargaan dan pengiktirafan kepada murid, serta menyambut hari lahir, Program Mentor mentee, Usrah, Ziarah dan Jom Ke Sekolah.

Semoga usaha yang dijalankan oleh Unit Bimbingan dan Kaunseling dapat diambil peluang sepenuhnya oleh semua murid bukan sahaja bagi meningkatkan kualiti akademik malah dari segi sahsiah juga dapat dipertingkatkan agar semua murid SMKB menjadi insan yang berguna satu masa nanti. "SMKB, We Are The Best".
 




 
 

 

 
 



 

No comments: