Wednesday, January 31, 2018

KEJOHANAN MERENTAS DESA SMK BENUT TAHUN 2018



27 JANUARI 2018: Kejohanan Merentas Desa SMK Benut 2018 telah dijalankan pada hari Sabtu, 27 Januari 2018 bermula pada 7.30 pagi sehingga 11.00 pagi bertempat di garisan permulaan dan penamatan merentas desa di Sekolah Rendah Agama Bersepadu (SRAB) Benut.

Keputusan Merentas Desa SMK Benut Tahun 2018: 



RUMAH SUKAN
MATA TERKUMPUL

KEDUDUKAN
PANGLIMA
25
1
BENDAHARA
15
2
LAKSAMANA
10
3
TEMENGGONG
5
4

Tujuan Merentas Desa:

Larian Merentas Desa merupakan suatu usaha kearah memenuhi visi Sekolah Unggul Penjana Generasi Terbilang dalam melahirkan bakat-bakat baru pelapis atlet sekolah yang berketrampilan dari segi intelek, rohani, emosi dan jasmani sejajar dengan Falsafah Pendidikan Kebangsaan.


Matlamat

                a) Membina minda berkonsepkan budaya sihat kepada para pelajar di SMK Benut.

            b) Mengeratkan hubungan silaturahim, setia kawan di antara warga pendidik dengan pelajar dan sesama pelajar.

        c )  Berkonsepkan semangat setia kawan dan semangat ingin maju di samping berlumba-lumba untuk menang.

      d)  Larian ini sebagai seiring dengan satu mesej kecemerlangan dalam pendidikan di sekolah.



Ucapan ribuan terima kasih kepada pihak yang terlibat secara langsung dan secara tidak langsung dalam menjayakan program merentas desa peringkat sekolah. Segala usaha dan tenaga yang diberikan amat kami hargai dalam melahirkan modal insan yang mempunyai minda yang cerdas dan cergas " Majulah Sukan Untuk Negara" serta kecapi dasar " 1 Murid  1 Sukan' bagi melibatkan para pelajar SMK Benut bergerak aktif dengan menyertai aktiviti sukan sekolah sepanjang tahun. Dasar ini adalah selaras dengan Dasar Sukan Negara  untuk membudayakan sukan di kalangan masyarakat dan hendaklah dimulakan di peringkat sekolah lagi. 





 
 








 




No comments: