Thursday, November 18, 2010

Program LPPKN @ Komuniti 2010


18 November 2010
– Program Lembaga Penduduk dan Pembangunan Keluarga Negara Negeri Johor (LPPKN) @ Komuniti dengan kerjasama Majlis Hal Ehwal Murid, SMK Benut telah berjaya diadakan pada hari ini di Dewan Baiduri, SMK Benut. Program ini bermula 8.00 pagi dan tamat jam 1.30 petang. Seramai 80 orang pelajar yang terpilih telah menghadiri program ini.
Puan Zakiah Binti Mohd Noh (Pegawai Penerangan, LPPKN) serta rakan sepasukannya seramai  7 orang telah memberikan pelbagai info dan pengetahuan baru berkaitan dengan program yang ingin diberikan kepada para pelajar terlibat.

Antara objektif program ini, iaitu meningkatkan pengetahuan dan kemahiran dalam bidang kesihatan reproduktif dan kekeluargaan melalui intovensi yang bersesuaian. Pelbagai kaedah telah disampaikan seperti aktiviti perbincangan bersama ahli kumpulan serta memberikan keyakinan untuk para pelajar menyatakan pendapat.

Program ini telah dirasmikan penutup oleh Encik Hasnan Bin Jaffar (Pengetua, SMK Benut).  Adalah diiharapkan kepada para pelajar yang terlibat selepas ini dapat mempertingkatkan sahsiah diri dan seterusnya mencapai kejayaan yang cemerlang terutama dalam akademik.























No comments: