Wednesday, March 16, 2011

Kem Motivasi Kecemerlangan Top ‘A’ Star Student Fasa 1



14 Mac 2011 – Program Kem Motivasi Kecemerlangan Top ‘A’ Star Student (TASS) bagi calon-colon SPM dan PMR tahun 2011 telah berjaya diadakan. Program bermula pada petang hari Jumaat (10 Mac 2011) dan berakhir pada petang hari Ahad (12 Mac 2011). Anjuran Unit Bimbingan dan Kaunseling SMK Benut telah mendapat kerjasama dan sokongan daripada para pelajar yang terlibat.

Matlamat program ini untuk memberikan persediaan para pelajar untuk lebih bersedia lebih awal untuk menghadapi peperiksaan sebenar dan seterusnya memastikan kejayaan cemerlang berterusan.

Program selama dua hari satu malam mengikut kumpulan pelajar SPM dan PMR telah dikelolakan sepenuhnya oleh Wowcoaching Consultant, Johor Bahru yang diketuai oleh Tuan Haji Abd. Halek Bin A Rahman (Pak Anjang). Pelbagai aktiviti telah diberikan kepada para peserta yang banyak memberikan input kesedaran dan semangat untuk terus cemerlang terutama dalam peperiksaan dan kehidupan seharian.

Fokus program ini kepada para pelajar tingkatan Ibnu Sina, Ibnu Rusyd dan Ibnu Khaldun. Namun, bagi pelajar kelas lain yang berminat turut dialu-alukan. Program ini terdiri dari tiga Fasa.  Seramai 71 orang terdiri daripada pelajar Tingkatan 5 manakala seramai 103 orang terdiri daripada pelajar Tingkatan 3 telah menyertai program ini.

Semoga program yang dianjurkan dapat meningkatkan lagi pencapaian akademik pelajar terutama SPM dan PMR tahun 2011. Insyaallah.


























No comments: