Thursday, November 3, 2011

Majlis Graduasi Prauniversiti SMK Benut kali Pertama


3 November 2011 -  Majlis Graduasi Prauniversiti SMK Benut kali Pertama telah berjaya diadakan di Dewan Baiduri, SMK Benut pada hari ini bermula jam 8.30 pagi.
Majlis Graduasi Prauniversiti Senior merupakan acara yang julung kali diadakan bagi SMK Benut. Majlis ini diadakan adalah sebagai pengiktirafan kepada pelajar yang berjaya menamatkan sesi persekolahan. Pelajar yang bergraduasi akan menerima sijil mengikut kelas. Seramai 96 orang pelajar telah diberikan sijil penghargaan.

Majlis ini telah dirasmikan oleh Encik Saleh Salem Bin Abd. Majid (wakil rasmi Pegawai Pelajaran Pontian). Turut hadir pada majlis ini, Encik Mastura Aladdin Bin Masro (Pengetua, SMK Benut), Tuan Haji Abdul Razak Bin Nasiran (Penolong Kanan Tingkatan Enam), Encik Hasnan Bin Jaffar (Mantan Pengetua, SMK Benut), guru-guru Tingkatan Enam, guru-guru SMK Benut serta ibu bapa dan penjaga pelajar Prauniversiti.

Penyampaian sijil penghargaan turut disampaikan oleh Tuan Perasmi kepada para graduasi sebagai tanda semangat untuk terus cemerlang dalam peperiksaan sebenar nanti yang akan bermula pada 21 November 2011. Seramai 8 orang pelajar telah dianugerahkan pencapaian terbaik purata nilai gred kumulatif (PNGK) 3.25 keatas. Seterusnya, Lee Jiat Ling (PU1) telah dinobatkan sebagai penerima Anugerah Pelajar Harapan Terbaik Kurikulum manakala Mohd Zaki Bin Ismail (PU5) telah dinobatkan sebagai penerima Anugerah Tokoh Pelajar Kokurikulum.

Warga Pendidik Prauniversiti mengucapkan selamat menduduki peperiksaan STPM 2011 dan mendoakan kecemerlangan milik anda. Syabas dan tahniah diucapkan kepada semua pihak yang telah menjayakan majlis ini dan berjalan dengan lancar. 































No comments: