Wednesday, February 3, 2010

Kejohanan Boling Sepuluh Pin MSSM Daerah Pontian 2010


2 Februari 2010 – Pasukan Boling L18 SMK Benut yang terdiri daripada 4 orang pelajar, iaitu Muhammad Wafiq Bin Anuar (4 Ibnu Rusyd), Faizal Bin Abdullah (4 Ibnu Khaldun), Mohd Sukur Bin Misran (4 Ibnu Khaldun) dan Mohd Shafie Bin Hamzah (4 Ibnu Khaldun).

Pasukan Boling L18 SMK Benut ini telah menyertai Kejohanan Boling Sepuluh Pin Majlis Sukan Sekolah-Sekolah Daerah Pontian pada hari ini yang diadakan di Beyond Bowl, Pontian.

Sebanyak 10 sekolah Menengah di Daerah Pontian telah menyertai dengan seramai 37 peserta dalam kategori L18. Sebanyak 5 pusingan set permainan boling yang perlu dihabiskan oleh setiap peserta.

Keputusan rasmi Kejohanan Boling Sepuluh Pin Kategori L18 ini tidak menghampakan SMK Benut dengan kemenangan yang dicapai oleh Faizal Bin Abdullah dengan jatuhan pin sebanyak 672 dengan mendapat kedudukan tangga ke-11 daripada 37 peserta yang mengambil bahagian. Kejayaan yang tidak dapat dilupakan dimana beliau berjaya menjatuhkan 10 pin dalam 4 ’straight’ berturut-turut. Tahniah juga kepada Pengurus Pasukan (Encik Samsudin Bin Haji Saad) dan Jurulatih (Puan Asiah Binti Aziz) atas bimbingan dan seterusnya kejayaan yang dicapai ini.

Warga SMK Benut mengucapkan syabas dan tahniah.





No comments: