Tuesday, October 23, 2012

Majlis Graduasi Prauniversiti Kali Kedua




23 Oktober 2012 – Seramai 120 orang pelajar Prauniversiti Senior telah berjaya  menerima sijil graduasi yang diadakan pada hari ini bertempat di Dewan Baiduri, SMK Benut bermula jam 9.00 pagi.

Majlis Graduasi Prauniversiti bagi sidang akademik 2011/2012 yang dianjurkan oleh Unit Pembangunan Akademik merupakan satu majlis penghargaan kepada guru akademik dan para pelajar yang bakal menghadapi peperiksaan STPM serta  menamatkan alam persekolahan pada penghujung tahun 2012. Seterusnya, majlis ini menjadi wadah pertemuan, perbincangan dan pemuafakatan antara pelajar dengan ibu bapa, guru-guru dan rakan pelajar. Selain itu, melalui majlis ini diharapkan dapat menyuntik semangat motivasi agar dapat menghadapi peperiksaan dengan tenang, yakin dan seterusnya memperoleh kejayaan yang cemerlang.

Majlis Graduasi Prauniversiti ini telah dirasmikan oleh Tuan Haji Msduki Bin Haji Shahri (Pegawai Pelajaran Daerah Pontian). Turut hadir dalam majlis ini ialah Encik Mastura Aladdin Bin Masro (Pengetua, SMK Benut. Ibu bapa dan penjaga pelajar prauniversiti turut diundang bagi meraikan majlis ini.

Penyampaian sijil graduasi, sijil anugerah khas pelajar PNGK terbaik kurikulum, penerima anugerah tokoh pelajar kokurikulum dan penerima anugerah tokoh pelajar harapan kurikulum telah berjaya disempurnakan oleh Tuan Haji Msduki Bin Haji Shahri (Pegawai Pelajaran Daerah Pontian). 
 



















No comments: