9 Mei 2015: LDP yang dijalankan pada hari ini merupakan pembugaran Frog VLE bagi semua guru SMKB. Semoga dengan adanya pembugaran ini, semua guru akan teruja untuk mengaktifkan id masing-masing dan seterusnya membudayakan Frog VLE dalam proses penyampaian PdP di kelas.
Persekitaran
Frog Pembelajaran Maya (VLE) adalah satu sistem berasaskan web
pembelajaran yang replikasi dunia sebenar pembelajaran dengan
mengintegrasikan kesetaraan maya konsep konvensional pendidikan. Sebagai
contoh, guru boleh menetapkan pelajaran, ujian, dan tanda-tanda hampir,
manakala pelajar boleh mengemukakan kerja rumah dan melihat tanda-tanda
mereka melalui VLE. Ibu bapa boleh melihat berita sekolah dan
dokumen-dokumen penting manakala pentadbir sekolah boleh menganjurkan
kalendar sekolah mereka dan menyebarkan notis sekolah melalui Internet
Dengan
VLE, pendidikan tidak perlu terhad kepada bilik darjah tradisional dan
dengan Internet, boleh berlaku di mana-mana, bila-bila masa. Kerana VLE
adalah berasaskan web, pembelajaran boleh berlaku pada telefon pintar,
tablet, atau di rumah pada desktop. Guru dan pelajar juga boleh
berinteraksi dan berkomunikasi antara satu sama lain dengan cara yang
lebih mudah dan fleksibel.
Frog
adalah satu platform berasaskan awan, yang bermakna guru boleh
menetapkan kerja dan penyerahan tanda, pelajar boleh melihat nota kajian
dan melakukan kerja rumah, dan ibu bapa boleh menyemak kalendar sekolah
dan papan notis - semua talian! Pelajar boleh menyemak pelajaran pada
kadar mereka sendiri, guru boleh bekerja fleksibel dari keselesaan
rumah, dan ibu bapa dengan mudah boleh menyimpan tab pada kemajuan anak
mereka.
Guru
menjimatkan masa menandakan susunan buku dan menyusun tanda-buku
sebagai sistem yang mudah untuk digunakan Frog membolehkan guru-guru
untuk mudah dan cepat menetapkan dan menyusun markah yang kemudiannya
boleh dicetak atau disimpan.
Setiap
pengguna mendapat yang unik, papan pemuka peribadi yang boleh
disesuaikan dengan widget, suapan dan alat untuk membantu pengguna
mendapatkan yang terbaik daripada Frog. Guru boleh mewujudkan
interaktif, drag-and-drop pelajaran sumber dan laman kelas dan pelajar
akses yang dibenarkan boleh menambah dan mengedit laman.
Forum,
laman kelas dan papan notis membenarkan pelajar-pelajar dan guru-guru
untuk berkomunikasi fleksibel dengan satu sama lain, manakala
interaktif, sifat dinamik platform Frog bermakna bahawa pelbagai gaya
pembelajaran disediakan untuk berbanding dengan persekitaran bilik
darjah tradisional.
Akhirnya,
Frog mewujudkan persekitaran untuk sekolah-sekolah untuk memupuk budaya
pemilikan dan pembelajaran kendiri yang akan memberi kuasa kepada
pelajar untuk berfikir di luar kotak dan memacu pembelajaran mereka
sendiri, kemahiran yang sangat penting dalam ekonomi berasaskan
pengetahuan hari ini
No comments:
Post a Comment