Saturday, August 12, 2017

Lawatan JAKOA ke Program Tuisyen Rakyat di Asrama (ASLI) SMK BENUT



8 Ogos 2017 ( Selasa), Lawatan khas oleh Cik Zaimah Binti Zakaria wakil Bahagian Pembangunan Modal Insan & Kebajikan Orang Asli (PMK ) ke Asrama ( ASLI) SMK BENUT bagi meninjau pergerakan Program Tuisyen Rakyat yang telah diadakan baru-baru ini. Program ini dibawah Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah (KKLW) dan Jabatan Kemajuan Orang Asli (JAKOA) terlibat dalam menjayakan program Tuisyen Rakyat@KKLW ini. Program Tuisyen Rakyat @ KKLW  merupakan salah satu program kecaknaan kerajaan terhadap nasib masyarakat luar bandar.  Ianya menyediakan kemudahan kelas bimbingan tambahan secara percuma kepada pelajar di kawasan luar bandar, khususnya bagi anak-anak orang asli bagi mempertingkatkan tahap penguasaan mata pelajaran teras dan pencapaian akademik sebagai pemangkin kecemerlangan modal insan. 

Program Tuisyen Rakyat@KKLW adalah memfokuskan kepada mata pelajaran Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris, Sejarah, Matematik dan Sains untuk pelajar yang akan menduduki peperiksaan SPM.

Semoga program ini akan dapat berjalan dengan jayanya dan ucapan ribuan terima kasih kepada para guru SMK Benut yang terlibat dalam menjayakan program tuisyen ini.

 






 











 

No comments: