Thursday, May 17, 2012

Selamat Hari Guru dan Terima Kasih Cikgu...



16 Mei 2012 – Sambutan Hari Guru Tahun 2012 telah diadakan dengan sambutan yang sederhana namun begitu bermakna kepada warga pendidik SMK Benut. Majlis yang dianjurkan oleh Unit Badan Pengawas dengan Kerjasama Majlis Perwakilan Pelajar Prauniversiti Sesi 2011-2012.

Majlis diadakan di Dewan Baiduri, SMK Benut dengan dimulakan nyanyian lagu Bangsa Johor, Lagu Sekolah dan seterusnya bacaan Doa. Majlis seterusnya diteruskan dengan bacaan Perutusan Khas oleh Ketua Pengarah Kementerian Pelajaran Malaysia yang dibacakan oleh Encik Mastura Aladdin Bin Masro (Pengetua, SMK Benut). Seterusnya diikuti nyanyian Lagu Guru Malaysia dan bacaan Ikrar Guru.

Aktiviti kemuncak pertandingan antara guru, iaitu permainan kerusi beracun (guru perempuan) dan Futsal memakai kain pelikat (guru gelaki) telah diadakan pada hari ini. Seterusnya, jamuan khas guru diadakan di Kantin, SMK Benut.

Persembahan khas pelajar, guru Junior dan guru Senior turut diadakan di Dewan Baiduri bagi sesi kedua. Sebelum itu, para pelajar mengikuti ucapan khas Yang Amat Berhormat TAN SRI MUHYIDDIN BIN HAJI MOHD YASSIN (Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Pelajaran Malaysia) secara langsung semasa majlis Sambutan Hari Guru peringkat Kebangsaan.

Turut diadakan majlis penyampaian Anugerah Khas kepada warga pendidik SMK Benut. Tahniah kepada guru yang berjaya memenangi anugerah.

Selamat Hari Guru kepada semua warga pendidik SMK Benut.

















No comments: