Thursday, January 29, 2015

 MERENTAS DESA PERINGKAT SEKOLAH

24 Jan 2015 (Sabtu) : Program Larian Merentas Desa 2015 melibatkan semua pelajar Smk Benut, Pontian agar dapat memperkembangkan potensi setiap pelajar secara menyeluruh dan bersepadu dalam pembentukan insan seimbang, harmonis dan berketrampilan dari segi intelek, rohani, emosi dan jasmani.

Selain itu, program ini juga bermatlamat untuk membina minda berkonsepkan budaya sihat kepada para pelajar Smk Benut. Mengeratkan hubungan silaturrahim, setia kawan di antara warga pendidik dengan pelajar dan sesama pelajar. Berkonsepkan semangat setia kawan dan semangat ingin maju di samping berlumba-lumba untuk menang. Larian ini sebagai seiring dengan satu mesej kecemerlangan dalam pendidikan di sekolah.

Tahniah diucapkan kepada Rumah Temenggong (merah) yang memunggut 539 mata sekali gus merangkul Johan untuk tahun 2015, Naib Johan jatuh kepada Rumah Panglima (biru) yang memunggut 524 mata, tempat Ketiga jatuh kepada Rumah Laksamana (hijau) yang memunggut 444 mata dan tempat Keempat jatuh kepada Rumah Bendahara (kuning) yang memunggut mata 414 mata. Syabas diucapkan kepada semua ahli pasukan rumah. Majulah sukan untuk negara. We Are The Best !!! 











No comments: