Sunday, July 31, 2016

Sekolah Penyayang
"Majlis Sambutan Hari Lahir"


31 Julai 2016 (Ahad):Program Guru Penyayang yang berkonsepkan guru penyayang dan sekolah penyayang telah menjadi satu amalan para guru di dalam membudayakan sikap kasih sayang di Smk Benut.Pembudayaan ini dapat dilihat di dalam usaha sekolah di dalam mewujudkan sekolah tanpa rasa takut dimana guru-guru menjadi teladan yang baik serta pendorong yang berkesan dan pembimbing yang bertimbang rasa, pendengar yang penuh rasa simpati dan menjadi sumber inspirasi kepada murid-muridnya.Pihak sekolah yakin dengan memperkasakan program seperti dapat membendung masalah sosial murid dan menangani gejala ponteng sekolah. 


Justeru itu, pihak sekolah dengan berbesar hati telah mengadakan majlis sambutan hari lahir bagi pelajar yang lahir pada bulan Januari hingga Ogos 2016. Seramai 115 orang pelajar turut serta meraikan ulang tahun mereka pada hari ini. Setiap pelajar yang menyambut ulang tahun kelahirannya diberikan cup cake dan mengadakan resepsi memotong kek secara beramai-ramai.Diharap pembudayaan ini dapat memberikan impak yang besar di dalam diri para pelajar serta sentiasa rasa disayangi oleh para guru. 

Tidak dilupakan juga guru yang telah banyak berjasa di Smk Benut yang menyambut ulang tahun kelahiran beliau pada hari ini iaitu Cikgu Asiah Binti Abdul Aziz dan Cikgu Mastura Bin Amat. Semoga terus cemerlang bersama Smk Benut. We Are The Best!


 
 
 
 
 
 

No comments: