Tuesday, November 13, 2018

MAJLIS PERSARAAN "SANJUNGAN BUDI SEMARAK KASIH" TN HAJI RAZAK BIN NASIRAN DAN TN HJ ZAKARIA BIN MD TAHIR





31 OKTOBER 2018(RABU). Majlis persaraan dua orang guru SMK BENUT telah disambut meriah baru-baru ini di Dewan Baiduri SMK Benut. Salah seorang guru yang diraikan Tn Hj Razak Bin Nasiran, juga merangkap Guru Penolong Kanan Tingkatan 6 dan Tn Hj Zakaria Bin Md Tahir selaku Guru Tingkatan 6 yang telah berkhidmat selama 24 tahun di SMK Benut .


Hari penuh bersejarah ini telah diraikan oleh rakan-rakan guru dan pelajar-pelajar. Pelbagai aktiviti telah berjaya dilaksanakan mengikut perancangan yang telah dirangka dan disediakan oleh ahli jawatankuasa majlis. Antaranya ialah menyambut ketibaan kedua-dua orang guru dengan paluan kompang serta pertunjukan silat oleh pelajar SMK Benut, nyanyian nasyid oleh pelajar serta persembahan bacaan sajak yang disampaikan oleh beberapa orang guru bagi menyerikan majlis tersebut. 


Dalam majlis tersebut, kedua-dua guru yang bersara ini diberi peluang untuk memberi ucapan sepatah dua kata sebagai amanat terakhir sebelum meninggalkan dunia perguruan. Majlis tambah berseri dengan tayangan video yang menarik dan mencuit hati serta penyampaian hadiah kepada kedua-dua guru tersebut. 






























BUNGA CINA BUNGA KARANGAN
TANAMLAH RAPAT TEPI PERIGI
ADIK DIMANA ABANG GERANGAN
BILALAH DAPAT BERTEMU LAGI

KALAU ADA SUMUR DI LADANG
BOLEHLAH KITA MENUMPANG MANDI
KALAU ADA UMURKU PANJANG
BOLEHLAH KITA BERTEMU LAGI......



SELAMAT BERSARA DARI KAMI WARGA SMK BENUT....

JASAMU TETAP DIKENANG.....

BE THE BEST, DO THE BEST, WE ARE THE BEST...!!!!

No comments: