Wednesday, January 12, 2011

Tahniah NURIDAYU BINTI AHMAD LATFI


Semasa cuti persekolahan yang lalu, telah diadakan Pertandingan International Children’s Painting Competition on the Environment. Pertandingan ini telah dianjurkan oleh United Nations Environment Programme, Foundation for Global Peace an Environment, Bayer Corporation dan Nikon Corporation. 

Sebanyak 95 buah Negara dari seluruh dunia telah menyertai pertandingan ini yang telah melibatkan seramai 594,000 penyertaan pelajar. Dari jumlah melebihi ½ juta itu adalah termasuk peserta dari SMK Benut. SMK Benut telah menghantar 3 penyertaan.

Dari 3 penyertaan tersebut, pelajar sekolah kita NURIDAYU BINTI AHMAD LATFI dari tingkatan 3 Ibnu Sina telah berjaya menjadi pemenang hadiah KELIMA PERINGKAT DUNIA (Global Fifth Prize Winner).

Untuk makluman, hanya pemenang pertama, kedua dan ketiga sahaja yang dijemput ke Jepun, manakala tempat ke-4, ke-5 dan seterusnya, hadiah dihantar ke Negara peserta.

Warga SMK Benut mengucapkan tahniah dan syabas kepada NURIDAYU BIN AHMAD LATFI, semoga kejayaan anda menjadi pendorong rakan-rakan SMK Benut untuk terus cemerlang. Tahniah dan syabas turut diucapkan kepada guru pembimbing Encik Roslan Bin Idris yang banyak memberi dorongan dan bimbingan.







No comments: