Saturday, January 22, 2011

Kejohanan Merentas Desa SMK Benut 2011


22 Januari 2011 – Kejohanan Merentas Desa SMK Benut Kali ke-36  telah berjaya diadakan pada hari ini dengan penuh kegembiraan dan semangat kesukanan yang ditunjukkan oleh para pelajar yang menjayakan program ini.

Pelajar telah dibahagikan kepada 4 rumah sukan, iaitu Temenggong, Bendahara, Panglima dan Laksamana. Sebanyak 4 kategori yang dipertandingkan, iaitu Lelaki 13, Lelaki bawah 15, Lelaki bawah 18, Perempuan 13, Perempuan bawah 15 dan Perempuan bawah 18.

Sejauh 7 kilometer setiap peserta perlu menghabiskan larian dalam acara tersebut. Antara laluan yang dilalui, iaitu Jalan Jaafar, Kg.
Sepah Beruang, Kg Parit Sayang, Kg. Parit Lapis Sayang, dan Kg. Baru.

Semua peserta telah dilepaskan oleh Encik Hasnan Bin Jaffar (Pengetua, SMK Benut) bermula jam 8.30 pagi. Sebelum itu, semua pelajar telah menyediakan persiapan diri dalam acara memanaskan badan yang dipimpin oleh Encik Mohd Khairil Azham.

Keputusan rasmi Kejohanan Merentas Desa seperti berikut :



                       
JOHAN (TEMENGGONG)

NAIB JOHAN (BENDAHARA)

KETIGA (PANGLIMA)

KEEMPAT (LAKSAMANA)

Warga SMK Benut mengucapkan syabas dan tahniah kepada para peserta yang berjaya. Hadiah telah diberikan kepada peserta seramai 15 orang setiap kategori. Bagi yang tidak berjaya, cuba lagi dalam acara kesukanan yang akan datang. Majulah Sukan Untuk SMK Benut.
























No comments: