Thursday, June 23, 2011

SMK Benut diiktiraf 4 Bintang Kemahiran SSQS


24 JUN 2011 – SMK Benut telah diiktiraf EMPAT BINTANG dalam Program Smart School Qualification Standard (SSQS) tahun 2010 daripada Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) melalui Jabatan Pelajaran Johor (JPNJ) dalam Pelan Pembestarian Pendidikan Tahun 2010. Terdapat empat domain yang diukur dalam penilaian ini, iaitu penggunaan, modal insan, aplikasi dan infrastruktur. Sejumlah 8,955 buah sekolah yang dinilai pada tahun 2010 dan SMK Benut telah diiktiraf empat bintang. 

SMK Benut telah terpilih antara lima buah sekolah dalam daerah Pontian untuk peringkat seterusnya, iaitu sasaran LIMA BINTANG SSQS. Justeru, Ujian Pengesanan Kemahiran SSQS yang mempunyai penilaian sebanyak 5 stesen atau tugasan telah dilaksanakan oleh Pusat Kegiatan Guru (PKG) daerah Pontian kepada semua warga pendidik SMK Benut selama dua hari, iaitu 23 Jun hingga 24 Jun 2011 bertempat di Makmal ICT dan Makmal Komputer Perpustakaan Zaaba.

Kerjasama para pegawai PKG Daerah Pontian yang melaksanakan serta membimbing penilaian tersebut diucapkan ribuan terima kasih. Semoga SMK Benut mencapai tahap LIMA BINTANG hasil kerjasama semua pihak.


























No comments: