Thursday, April 9, 2015

TAHNIAH !! Tempat Ke-7 Cabaran Interaktif Pengguna Negeri Johor 2015

9 April 2015: SMKB telah menghantar pasukan daripada Kelab Pengguna seramai 4 orang pelajar bagi Cabaran Interaktif Pengguna Kelab Pengguna Sekolah (CIP KPS) Peringkat Negeri Johor. Cabaran ini telah dijalankan di Universiti Tun Hussein Onn (UTHM).

Cabaran Interakftif Pengguna merupakan program tahunan anjuran Kemententerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) dengan kerjasama Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM).


Objektif program ini adalah untuk mendidik, menyebarluas program/ aktiviti kepenggunaan dan meningkatkan kesedaran kepenggunaan di kalangan pelajar melalui pendekatan baharu yang bersepadu. Selain itu dapat memantapkan perlaksanaan program/aktiviti kepenggunaan dengan focus utama berkaitan kepenggunaan iaitu pengurusan kewangan berhemat, pemakanan sihat dan pemeliharaan alam sekitar.
 
Dalam cabaran ini, SMKB telah berjaya meraih tempat ke-7 daripada kelab-kelab Pengguna seluruh sekolah menengah negeri Johor. Tahniah diucapkan kepada peserta dan guru-guru penasihat Kelab Pengguna SMKB.

No comments: