Thursday, August 20, 2015

Dialog Prestasi 9 Peperiksaan Pertengahan Tahun Calon SPM 2015 SMKB Bersama KPPD dan Pegawai-pegawai PPD Pontian

20 Ogos 2015: Dialog Prestasi 9 Peperiksaan Pertengahan Tahun Calon SPM 2015 SMKB Bersama KPPD dan 15 orang Pegawai-pegawai PPD Pontian telah dijalankan di Bilik Mesyuarat As-Syafie SMKB.

Dalam ucapan alu-aluan Tuan Pengetua, beliau berterima kasih atas kehadiran KPPD dan Pegawai-pegawai PPD kerana memilih SMKB dalam membantu pihak sekolah bagi meningkatkan pencapaian SPM 2015 dan seterusnya mengorak langkah bagi mencapai ke arah pencapaian Band 4 kepada Band 3.

Pembentangan Dialog prestasi SMKB telah disampaikan oleh Pn. Roby Binti Abd. Hamid, GPK Pentadbiran SMKB. Sepanjang pembentangannya, KPPD dan pegawai-pegawainya telah menyarankan beberapa tindakan untuk menangani isu-isu yang berbangkit. 

Untuk makluman, dialog prestasi adalah satu langkah intervensi bagi menggerakkan secara optimum kecemerlangan sekolah. Dialog Prestasi akan menjadi agenda utama pertemuan PPD dengan guru-guru yang mana kaedah Taklimat dan Mesyuarat dikurangkan. Diaolog lebih bersifat dua hala dan berfokus serta praktikal dalam mengatasi masalah dan melaksanakan aktiviti bersumberkan data. 









No comments: