Saturday, August 15, 2015

KEMBARA MAHKOTA JOHOR 2015


10 Ogos 2015 (Ahad) : "Sultan dan rakyat berpisah tiada" itulah unggapkan yang dapat digambarkkan mengenai keperibadian D.Y.M.M Sultan Ibrahim Sultan Iskandar, Sultan yang DiPertuan Bagi Negeri Johor Darul Ta’zim.

KEMBARA MAHKOTA JOHOR 2015 pada tahun ini bertemakan “MUAFAKAT BANGSA JOHOR” .  Pengembaraan KEMBARA MAHKOTA JOHOR 2015 akan menjelajah di setiap pelusuk bandar dan kampung di seluruh negeri Johor dengan perjalanan sejauh melebihi 850 km; selama 4 hari / 3 malam untuk bertemu rakyat jelata.
D.Y.M.M Sultan Ibrahim Sultan Iskandar dan ahli rombangan Kembara Mahkota Johor 2015, menemui rakyat jelata di Benut. Para pelajar SMK Benut turut meraikan ketibaan D.Y.M.M Sultan Ibrahim Sultan Iskandar apabila baginda melalui Simpang Pt. Panjang, Pontian menuju ke Taman Rekreasi Tampok Laut, Pontian.  Para Pelajar menyambut ketibaan baginda dengan bendera negeri johor di sepanjang laluan kembara mahkota antara lampu isyarat pekan benut ke Dataran Dato' Jalok, Benut, Pontian. kegembiraan para pelajar dapat dilihat Baginda Sultan tiba di perkarangan Dataran Dato' Jalok sambil mengibarkan Bendera Johor dan bersalaman dengan Baginda Sultan. Allah Perliharakan Tuanku....... 












lihat gambar seterusnya  klik disini


No comments: