Tuesday, March 14, 2017

LATIHAN DALAM PERKHIDMATAN SMKB

13 Mac 2017: Satu LDP telah dijalankan untuk semua guru-guru SMK Benut pada 13 Mac 2017 (Isnin) di Dewan Baiduri SMKB. Ldp yang dijalankan bertujuan untuk memberi pendedahan dan penerangan tentang 3 perkara iaitu :

1.      Sistem Salah Laku Murid (SSDM)
Penerangan tentang SSDM telah disampaikan oleh En Mohd Fadhli bin Daman Huri selaku ketua unit disiplin. Semua salahlaku murid perlu di isi secara online mulai tahun ini. Semua guru-guru diingatkan untuk memasukkan kes salah laku murid dalam kadar segera dan tidak bertangguh

2.      E-RPH Frog Vle
Penerangan tentang E-RPH Frog Vle telah disampaikan oleh Pn Siti Ezainora bt Kasiran selaku Penolong Setiausaha VLE. Dalam taklimat tersebut, Pn Siti Ezainora menerangkan tentang cara penggunaan E-RPH dan menegaskan tentang kemasukan ringkasan pengajaran harian setiap guru setiap hari. E-RPH ini akan sentiasa dipantau dan disemak.

3.      Yes Altitude
Penerangan tentang penggunaan telefon Yes Altitud telah disampaikan oleh Pn Hjh Mazura bt Bakri. Pn Mazura menerangkan tentang kelebihan dan cara penggunaan telefon Yes Altitud yang telah diserahkan kepada semua guru-guru SMKB.



LDP yang dijalankan berjalan dengan lancar atas sokongan dan kerjasama semua guru-guru. Semoga segala penerangan dan taklimat yang disampaikan mendatangkan manfaat dan diambil tindakan oleh semua guru. LDP berakhir pada pukul 4.30 petang dan semua guru bersurai.



















No comments: