Friday, September 30, 2011

Majlis Restu Ilmu Calon-Calon PMR 2011


30 September 2011 – Majlis Restu Ilmu Calon-calon PMR 2011 telah berjaya dilaksanakan pada hari ini di Dewan Baiduri, SMK Benut bermula jam 8.00 pagi. Majlis ini anjuran Unit Perkhidmatan Bimbingan dan Kaunseling dengan kerjasama Jawatankuasa Pembangunan Akademik SMK Benut.

Program ini diadakan agar murid-murid jelas dalam mindanya bahawa guru-guru redha mencurahkan segala ilmu yang baik demi kejayaan cemerlang mereka. PMR yang bakal menjelang ada kalanya memberi tekanan kepada murid-murid. Semoga dengan adanya Majlis Restu Ilmu ini dapat meningkatkan semangat juang dan berkeyakinan diri untuk menghadapi PMR pada tahun ini.

Program ini telah dirasmikan oleh Encik Mastura Aladdin Bin Masro (Pengetua, SMK Benut) . Beliau telah menyampaikan amanat kepada para calon PMR supaya menjaga kesihatan diri, semangat berjuang serta menerima keberkatan ilmu yang ikhlas dan dipraktikkan semasa menjawab peperiksaan. Beliau turut memperkenalkan program IMSAK bagi menggantikan program Mengilap Mutiara sebelum ini. Beliau meminta para pelajar mematuhi dan mengikut jadual IMSAK yang diedarkan.

Majlis seterusnya diikuti dengan majlis salawat dan bersalaman antara guru dan murid. Seterusnya, program IMSAK, taklimat peperiksaan dan gerakan payung dan akhir sekali taklimat disiplin telah disampaikan kepada semua calon PMR.

Warga SMK Benut mengucapkan selamat menduduki peperiksaan dan pastikan kejayaan cemerlang milik anda.

















No comments: