Friday, September 16, 2011

Sambutan Hari Kemerdekaan ke-54



15 September – Sambutan Hari Kemerdekaan ke-54 peringkat sekolah telah berjaya diadakan pada hari ini di Dataran Perhimpunan SMK Benut dengan dirasmikan oleh Tuan Haji Abd. Razak Bin Nasiran (Guru Penolong Kanan Tingkatan Enam) bermula jam 7.30 pagi.

Program ini merupakan anjuran Panitia Sejarah dengan kerjasama Persatuan Sejarah SMK Benut. Antara matlamat program ini ialah untuk meningkatkan semangat patriotisme, setia negara dan cinta akan negara dalam kalangan pelajar. Seterusnya, objektif program ini pula ialah untuk melahirkan pelajar yang mempunyai semangat nasionalisme dan jati diri yang tinggi. Selain itu, mewujudkan ingatan bersama tentang sejarah sebagai satu rangka rujukan kesedaran kebangsaan dalam kalangan guru dan pelajar serta menghayati erti sebenar kemerdekaan.

Pelbagai aturcara telah disusun dan telah dijayakan sepanjang program ini dilaksanakan. Antaranya ucapan perutusan daripada Y.Bhg. Tan Sri Dato; Haji Alimuddin Haji Mohd Dom (Ketua Pengarah, Kementerian Pelajaran Malaysia) yang dibacakan oleh Tuan Haji Abd. Razak Bin Nasiran. Seterusnya, deklamasi sajak oleh ahli Persatuan Sejarah, Bicara Tokoh yang telah disampaikan oleh Puan Hajah Halidah Binti Haji Baba (mantan Pengetua SMK Benut 1995-2006), persembahan koir (nyanyian lagu tema), dan majlis penyampaian hadiah.

Warga SMK Benut mengucapkan Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan ke-54 dengan tema tahun ini, iaitu Transformasi Berjaya Rakyat Sejahtera kepada semua warga SMK Benut.














No comments: