Saturday, April 17, 2010

Anugerah Kecemerlangan Pelajar SMK Benut

 

17 April 2010 – Anugerah Kecemerlangan Pelajar Tahun 2009 dalam peperiksaan STPM, SPM, PMR dan Peperiksaaan Akhir Tahun Tingkatan 1, 2, dan 4 telah berjaya diadakan pada hari ini bermula jam 9.00 pagi di Dewan Baiduri, SMK Benut dengan suasana yang cukup meriah dan perasaan bangga dalam kalangan mereka yang menerima anugerah tersebut.

Majlis ini merupakan satu penghargaan yang diberikan oleh pihak sekolah atas kejayaan cemerlang yang ditunjukkan oleh para pelajar terhadap pencapaian pelajaran mereka. Kategori yang diberikan antaranya, pencapaian keseluruhan terbaik peperiksaan, peningkatan terbaik mata pelajaran serta prestasi peningkatan pelajar dalam tingkatan. Pelajar yang berjaya menerima anugerah diberikan sijil penghargaan dan cenderahati daripada pihak sekolah.

Majlis perasmian dan penyampaian anugerah ini telah disempurnakan oleh Yang Berbahagia Encik Mohd Fauzi Bin Sunawan (Setiausaha Sulit Yang Berhormat Datuk Haji Ahmad Bin Maslan, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri).

Pada majlis tersebut juga pemberian anugerah panitia mata pelajaran terbaik (peningkatan peratus tiga tahun berturut-turut) dalam peperiksaan STPM, SPM dan PMR.

Warga SMK Benut mengucapkan syabas dan tahniah kepada para pelajar yang berjaya dan mengharapkan kesungguhan yang berterusan dalam pelajaran bagi meneruskan peningkatan yang cemerlang kepada diri, keluarga dan seterusnya sekolah.
















 Encik Hasnan Bin Jaffar 
(Pengetua, SMK Benut)
 Encik Aros Bin Ibrahim
(YDP PIBG)
Encik Mohd Fauzi Bin Sunawan (Setiausaha Sulit Yang Berhormat Datuk Haji Ahmad Bin Maslan, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri). 































No comments: