Sunday, September 23, 2012

Pesta Tanglung SMK Benut


22 September 2012 – Pesta Tanglung SMK Benut kali ke-11 telah berjaya dianjurkan oleh Persatuan Bahasa Cina, Persatuan Pendidikan Moral dan Program Kecemerlangan Pelajar Cina SMK Benut bermula jam 7.30 malam bertempat di Dataran Baiduri, SMK Benut.

Pesta Tanglung diadakan bertujuan mempereratkan lagi hubungan mesra antara pelajar Melayu dan pelajar Cina melalui aktiviti-aktiviti yang diadakan. Di samping itu, dapat memupuk peluang kepada pelajar Melayu untuk memahami kebudayaan dan perayaan kaum Cina dengan lebih mendalam.

Pesta Tanglung ini telah dirasmikan oleh Encik Mastura Aladdin Bin Masro (Pengetua, SMK Benut). Turut hadir dalam majlis ini ialah Encik Selamat Bin Haji Mon (Penolong Kanan Pentadbiran, SMK Benut), Encik Zulnuraini Bin Rahmat @ Haji Zohdi (Penolong Kanan Kokurikulum), guru-guru SMK Benut dan kakitangan SMK Benut.

Pelbagai acara dan persembahan menarik telah diadakan seperti pertunjukkan bunga api, tarian singa, tarian yoyo Cina, persembahan taekwando, taiji, sukaneka, tarian India, tarian Zapin dan banyak lagi yang amat mempersonakan serta mendapat tepukan gemuruh ketika acara tersebut dipersembahkan.

Warga SMK Benut mengucapkan syabas dan tahniah kepada Jawatankuasa Pengelola majlis Pesta Tanglung terutama kepada Pengerusinya, iaitu Tee Jian Fa dan seterusnya ahli-ahli Jawatankuasa Pengelola. Selamat Menyambut Pesta Tanglung 2012.


























No comments: