Tuesday, April 25, 2017

Pelaksanaan Blue Ocean Strategy Online Training (BOSOT) Fasa 2, Tahun 2017 & Taklimat SKPMg2 bil 2/2017

25 April 2017:  Pelaksanaan Blue Ocean Strategy Online Training (BOSOT) Fasa 2, Tahun 2017 & Taklimat SKPMg2 bil 2/2017 telah dijalankan di Bilik Mesyuarat As-Syafie.

Untuk slot pertama, taklimat berkaitan BOSOT telah disampaikan oleh Cik Kumuthamallar untuk 55 orang guru yang terpilih. BOSOT adalah latihan secara dalam talian selama 30 hari yang menerangkan tentang konsep BOS dan mendedahkan kepada peserta untuk mempraktikkan pemikiran kreatif . Antara objektif yang ingin dicapai daripada BOSOT: Memahami prinsip dan konsep strategi lautan biru, mengaplikasi strategi dan kaedah strategi lautan biru serta menghasilkan penjawat awam yang kreatif dan inovatif. 

Dalam slot ke-2 pula taklimat berkaitan SKPMg2 bil 2/2017 telah disampaikan oleh Pn. Roby binti Abd. Hamid, GPK Pentadbiran SMKB. Dalam taklimat kali ini beliau menerangkan kepada semua warga sekolah berkaitan aspek yang akan dinilai oleh ahli Pasukan Pelaksana Standard (PPS) kerana semua guru dan termasuk AKP telah dinamakan sebagai ahli PPS bagi melengkapkan SKPMg2.










No comments: