Tuesday, May 2, 2017

Bahas Bahasa Cina Peringkat Negeri


29-30 April 2017: Persatuan Bahasa Cina SMKB telah berjaya menghantar wakil peserta bagi pertandingan perbahasan Bahasa Cina peringkat Negeri mewakili Daerah Pontian pada hari Sabtu dan Ahad, 29 dan 30 April 2017. Pertandingan ini telah diadakan di Foon Yew Highschool, Kulai. Enam orang wakil murid SMKB telah mewakili sekolah dalam pertandingan ini. Hasil usaha gigih guru dan murid, Smk Benut telah memperoleh naib johan dalam pertandingan perbahasan Bahasa Cina peringkat Negeri Johor. Murid-murid yang telah mengharumkan nama sekolah dalam pertandingan ini ialah :

1.      Tan Li Jun
2.      Tang Hua Bing
3.      Jolene Tee Jia Er
4.      Chua Jingle
5.      Low Jia Hui
6.      Tan Kei Ven

Lebih membanggakan seorang murid SMKB sekali lagi telah dipilih sebagai Pembahas Terbaik perbahasan Bahasa Cina Peringkat Negeri iaitu Chua Jingle . Murid-murid ini juga telah memperoleh tiket tambahan dan layak mewakili Negeri Johor ke Peringkat Kebangsaan.

Tahniah diucapkan kepada semua guru dan murid atas usaha gigih yang ditunjukkan hingga membuahkan kejayaan kepada sekolah. Semoga kejayaan ini dapat menjadi pemangkin untuk lebih maju jaya di masa hadapan. Seluruh warga SMKB mendoakan kejayaan pasukan ini di Peringkat Kebangsaan kelak.


No comments: