Tuesday, November 17, 2009

Majlis Restu Ilmu SPM 2009



13 November 2009 – Majlis Restu Ilmu SPM telah diadakan di Dewan Baiduri, SMK Benut bermula jam 11.00 pagi. Majlis ini diadakan untuk memohon restu dan jamuan akhir tahun bagi pelajar Tingkatan Lima yang akan menduduki peperiksaan SPM bermula  pada hari Rabu ini (18 November 2009).

Turut hadir pada majlis tersebut Encik Hasnan Bin Jaffar (Pengetua, SMK Benut), Guru-Guru Penolong Kanan, Guru Kanan Mata Pelajaran, serta guru-guru tingkatan lima.

Tuan Pengetua SMK Benut, mengingatkan kepentingan peperiksaan SPM, memastikan hadir penuh semua mata pelajaran yang diambil, mematuhi disiplin sebagai seorang pelajar dan seterusnya mengharapkan kejayaan yang cemerlang bagi diri, keluarga, guru, dan seterusnya sekolah dalam peningkatan prestasi SPM Tahun 2009.

Pada majlis tersebut juga, upacara memotong pulut kuning dilaksanakan sebagai simbolik ucapan terima kasih para pelajar kepada guru-guru yang mengajar mereka serta pihak sekolah.

Warga SMK Benut mendoakan kejayaan cemerlang kepada para pelajar Tingkatan Lima dan dapat menjawab soalan dengan hati yang tenang. Insyaallah.




No comments: